Motocykl Gottlieba Daimlera (Reitwagen mit Petroleum Motor - Bryczka z silnikiem benzynowym) zbudowany w 1885 roku był przełomowym wynalazkiem, który zapoczątkował rozwój motocykli napędzanych silnikiem spalinowym. Był to początek rewolucji w dziedzinie motoryzacji, która zmieniła sposób, w jaki podróżujemy i przemieszczamy się na co dzień.
W momencie swojego wynalezienia, motocykl Daimlera był nazywany "przenośnym silnikiem" z powodu swojego małego rozmiaru i łatwości przenoszenia. Silnik spalinowy Daimlera był jednocylindrowy i miał pojemność 264 cm3. Jego moc wynosiła około 0,5 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości do 16 km/h. Motocykl był stosunkowo lekki, ważył tylko około 41 kg. Przeniesienie napędu w motocyklu było zrealizowane przy pomocy paska klinowego na tylnie koło (było to pierwsze rozwiązanie tego typu). Pierwszy publiczny pokaz motocykla odbył się w 1885 roku w Stuttgarcie w Niemczech.
Motocykl Gottlieba Daimlera nie był produkowany, ponieważ był to prototypowy pojazd, zbudowany w celu przetestowania nowej technologii silnika spalinowego w motocyklu. Po zakończeniu testów, motocykl został przeniesiony do muzeum.
Replika Motocykl Reitwagen znajduje się obecnie w muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie w Niemczech.